Wczytuję dane...

Prezentacja nowych grup Shimano Deore M6100 | M5100 | M4100

Dziś, tj. 7 maja, Shimano wypuszcza swoją najnowszą 12-rzędową grupę osprzętu MTB, czyli serię SHIMANO DEORE M6100 wraz z nowymi wersjami napędu: 11-rzędową SHIMANO DEORE M5100 i 10-rzędową SHIMANO DEORE M4100, dzięki którym technologie premium stają się dostępne w atrakcyjnej cenie.Wersja M6100 dzieli rodowód z topowymi grupami osprzętu XTR, DEORE XT oraz SLX i jest z nimi w pełni kompatybilna; pozwala to dobrać optymalny zestaw komponentów, pasujący do stylu jazdy i potrzeb rowerzysty. 

Wersje 11- i 10-rzędowa powstały w oparciu o rozwiązania SHIMANO DEORE zaprojektowane dla rowerów górskich; zastosowano w nich takie technologie jak HYPERGLIDE, 2-WAY RELEASE, przerzutki SHADOW RD+ oraz system mocowania I-SPEC EV, aby jeszcze bardziej zwiększyć wszechstronność tej grupy, cechującej się korzystnym stosunkiem ceny do jakości.

Grupa SHIMANO DEORE M6100 (12-rzędowa)

Sprawdzone 12-rzędowe technologie Shimano są stosowane w każdym komponencie z grupy SHIMANO DEORE.

 Kaseta i łańcuch

12-rzędowa kaseta SHIMANO DEORE MICROSPLINE (CS-M6100) składa się z 12 wytrzymałych stalowych zębatek i jest dostępna w rozmiarze 10-51T. W połączeniu z niezrównaną jakością zmiany przełożeń zapewnianą przez technologię HYPERGLIDE+, kaseta umożliwia zmianę biegów w górę i w dół pod obciążeniem. Zmiana przełożeń jeszcze nigdy nie była tak płynna.   

12-rzędowy łańcuch SHIMANO DEORE (CN-M6100) zapewnia płynną zmianę przełożeń oraz pewne trzymanie łańcucha dzięki dłuższym płytkom ogniwa wewnętrznego, które idealnie współpracują z przednimi zębatkami DYNAMIC CHAIN ENGAGEMENT+ i kasetami HYPERGLIDE+, pozwalając na nieprzerwane pedałowanie, nawet w trakcie zmian przełożenia pod obciążeniem.

Przerzutka tylna

12-rzędowa przerzutka tylna SHIMANO DEORE (RD-M6100-SGS) zapewnia precyzyjną i szybką zmianę przełożeń w zakresie 10-51T. 13-zębowe kółka przerzutki w połączeniu z technologią SHIMANO SHADOW RD+ redukują hałas i zapewniają lepsze trzymanie łańcucha, dzięki sztywniejszemu wózkowi przerzutki i mocniejszemu napięciu łańcucha. 

Manetka

W 12-rzędowej prawej manetce SHIMANO DEORE (SL-M6100-IR) zastosowano te same rozwiązania technologiczne co w grupach XTR, DEORE XT i SLX. Mocowanie I-SPEC EV zapewnia większe możliwości w zakresie regulacji; dzięki zakresowi przesunięcia wynoszącemu 14mm oraz kątowi obrotu wynoszącemu 10 stopni można dostosować położenie manetek do swoich indywidualnych potrzeb. Konstrukcja RAPIDFIRE PLUS i technologia 2-WAY RELEASE sprawia, że zmiana między 12 przełożeniami kasety jeszcze nigdy nie była tak szybka.

Hamulce

Hamulce SHIMANO DEORE M6100 są dostępne w wersji XC z dwutłoczkowym zaciskiem (BR-M6100) lub w wersji trail/enduro z czterotłoczkowym zaciskiem (BR-M6120). Obydwie wersje wyposażone są w nową dźwignię hamulca (BL-M6100) zapewniającą dodatkowe usztywnienie, co znacząco zwiększa moc i precyzję hamowania. Dźwignie hamulca wyposażone są w sprawdzone rozwiązanie SERVO WAVE, które przyśpiesza kontakt klocków z tarczą, zwiększa siłę hamowania i skraca jałowy ruch dźwigni. Obydwa zaciski można stosować zarówno z żywicznymi, jak i metalicznymi klockami; najlepiej współpracują z tarczami SM-RT64 i SM-RT54.

Dopełnieniem kokpitu jest opcjonalna manetka SL-MT500 do sterowania pracą regulowanego wspornika siodła. Pozwala to na szybką zmianę wysokości siodła bez zmiany ułożenia dłoni na kierownicy. Manetka SL-MT500 jest dostępna w wersji z obejmą lub z mocowaniem I-SPEC EV, zapewniającym porządek na kierownicy.

Seria SHIMANO DEORE M5100 (11-rzędowa) i M4100 (10-rzędowa)

Zachowanie w ofercie 10-rzędowej grupy SHIMANO DEORE oraz dodanie wersji 11-rzędowej zwiększa wszechstronność rodziny komponentów SHIMANO DEORE, pozwalając dobrać optymalny osprzęt do różnych stylów jazdy, a także preferencji i portfeli użytkowników. 

W przeciwieństwie do wersji 12-rzędowej, w wersji 10- i 11-rzędowej dostępny jest zarówno dwutarczowy (2x11 lub 2x10), jak i jednotarczowy mechanizm korbowy (1x11 lub 1x10). Mimo rezygnacji z niektórych 12-rzędowych technologii, użytkownicy nadal mają do dyspozycji doskonałą jakość zmiany przełożeń, dzięki kasecie i łańcuchowi HG, lewej manetce RAPIDFIRE PLUS MONO oraz technologii 2-WAY RELEASE.